Carl Sinclair

Jsem byvaly sr. inzenyr ktery pracoval na orbitalni stanici ve Washigtonu a Houstonu. Muj sef byl druhy astronaut z Apollo 13, Fred Haise. Pred tim jsem pracoval jako Projektovy manazer na mega projektech v USA a strednim vychode. Pozdeji jsem byl vysokoskolsky pedagog na trech Australskych universitach a VSE.
  • Počet článků 60
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1044x

Seznam rubrik

Carl Sinclair

Proč bych stále chtěl být diktátorem v ČR?

Je to měsíc, co jsem četl o panu radním z Teplic. Nelíbilo se mu, že ženy bohatých přistěhovalců ze Středního východu, konkrétně z pouštního království Kuvajtu, skupují pozemky, kde se dá, aby na nich mohli budovat svá letní sídla. Kromě toho chtějí taky chodit zahalené v černých hábitech. Pan radní má pocit, že to není náš zvyk a že by ty dotyčné dámy zahalené po Teplicích chodit neměly.

7.10.2014 v 8:56 | Karma: 37,12 | Přečteno: 3711x | Diskuse| Politika

Carl Sinclair

Býk číslo čtyři

V Seville jsme už dva měsíce. Velká rozhodnutí v naší rodině dělám já. Jít na koridu, nebo-li býčí zápasy, jsem viděl jako nutnou životní zkušenost, kulturní povinnost. Nikdy jsem na na ní nebyl, ani moje žena. Brána číslo patnáct napsaná na našich dvou lístcích (jeden stál třicet šest euro) stojí naproti slavné čtvrti Triana a taky hospodě, kam rádi chodíme během přestávek mezi lekcemi španělštiny, asi šedesát metrů od mé školní židle.

3.10.2014 v 9:00 | Karma: 10,87 | Přečteno: 401x | Diskuse| Kultura

Carl Sinclair

Tykáme si. Říkáme si "Ty vole!" Zdravíme se: "Čest Byznysu!"

Mého přítele, ČVUT-aplikovaného matematika Alexe Novosedlého, jsem už delší dobu neviděl. Přednášel na Sophia Universitě v Tokiu. "Ta univerzita prý byla pojmenovaná po dceři amerického režiséra Francise Forda Coppoly, která tam kdysi točila film, co vyhrál Oskara," řekl mi, když jsme se po dlouhé době sešli v singapurské restauraci a objednali si hokianské nudle. "Japonci prý dovedou být vděční." Alex je takový 'suchý' vtipálek. Člověk nikdy neví, co z něj vyleze za moudrost. Nemá rád rétorické otázky a 'small talk', takže jen tak s ním pokecat u čaje či kávy nepřipadá v úvahu. Chtěl jsem se ho zeptat, jestli četl můj blog a co si o něm myslí, ale radši jsem si to rozmyslel. Pokud ho četl, řekne mi to sám. Když jsem se jeho vtipu o Sophii Coppola ani neusmál, pokračoval: "Ty věříš v reinkarnaci jako já, viď?" Já na to kývnul. Tohle nebyla rétorická otázka, to byla žádost o afirmaci faktu. Alex dobře ví, že film PATTON vlastním na DVD a že jsem ho musel vidět nejméně dvacetkrát. Generál George S. Patton Jr., jehož armáda osvobodila Plzeň, věřil v reinkarnaci, stejně jako Bejamin Franklin a mnoho dalších známých osobností, miliony lidí v Indii, další miliony v Japonsku a o zbytku světa ani nemluvím. "V Tokiu jsem šel s jedním mým studentem, který je buddhistický mnich, na jakousi reinkarnační meditaci. Ta tě prý relaxuje natolik, že se můžeš podívat na svoje minulé životy a hledat v nich jakési rozuzlení toho, v čem jsi teď," povídá mi dál Alex. I když se ženou plánujeme účast na reinkarnačním semináři se slavným americkým doktorem Brianem Weissem začátkem dubna, neřekl jsem na to nic. "Co mi vyšlo, nebylo sice nic světoborného, ale bylo to zajímavé."

29.11.2013 v 8:41 | Karma: 9,99 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Carl Sinclair

My nejsme volové, volové nejsme my!

Do věku devíti let jsem si myslel, že ten chlap, který s námi bydlel a který mě hlídat, když se vrátil z práce, byl Ježíš Kristus. Byl jsem si zcela jistý, že jsem ze stavu nemanželského, protože toto přesvědčení bylo v mé mysli v mém raném věku permanentně upevňováno mojí matkou Marií. "Ježíši Kriste!", ještě teď jí slyším křičet na toho chlapa, co nosil čepici na stranu a se kterým jsem chodil chytat ryby. Jakoby věděla, co se vždycky stane: "Když už toho parchanta bereš s sebou k řece, dej na něj aspoň pozor, ať se tam někde neutopí!" Ježíš Kristus neřekl nic, vzal mne za ruku, ale zřejmě Marii slyšel, neboť když jsem u Naběračky v Koretově sklouznul do špinavých vod řeky Úplavy, Ježíš, který byl levák, mne vytáhl plného vody, za což jsem mu byl vděčen. To ale naštvalo Marii, neboť voda nenatekla jen do mě, ale i do jeho cenných Omeg, které mu Marie koupila a které bohužel nebyly vodotěsné. Proč ale tohle všechno píši?

22.11.2013 v 13:02 | Karma: 28,76 | Přečteno: 4335x | Diskuse| Ostatní

Carl Sinclair

Bude Babiš Berlusconi nebo Bloomberg?

"Miliardář co nekrade, asi také nelže? To je zajimava teorie, zeťáčku," řekla v patek moje tchýně která sleduje českou politiku se stejným nadšením jako nekonečné seriály. Nekloní se však ani doprava, ani doleva. Její znalost ekonomie je asi taková, jako moje: Žádná korupce! Neutrácej víc peněz, než vyděláš! Šetři na stará kolena a nevyhazuj peníze za zbytečné věci! Zná rozdíl mezi 'já chci' a 'já potřebuji'. Tchýně si o mně myslí, že jsem ekonomický expert jen proto, že jsem učil na VŠE. Já jsem ale manažer, který si o 'moderní' ekonomii myslí, že je tak dobrá, jako medicína 18. století. V roce 2013 tisknout peníze a rozdávat je lidem jako 'stimulační balíček' v domnění, že se zvedne celonárodní blahobyt, je stejné, jako když jste před třemi sty lety měli zápal plic a doktor vám začal pouštět žilou. O privatizaci se nebudu ani šířit.

8.11.2013 v 2:10 | Karma: 11,13 | Přečteno: 577x | Diskuse| Ostatní

Carl Sinclair

Pan Prezident a Homo-Akt Davida Černého

Tuhle mi volala po Skypu moje bývalka, Jarka Thomayerova, produkční z Barrandova. "Člověče, jsi úplný Nostradamus. Je jasné, že Babiš pochopil tu rovnici E=mc2. Zvedl nadšení do úžasné výšky. Ale asi nečte tvůj blog pečlivě až do konce, protože kdyby býval plně zapojil do své kampaně také jeho krásnou a inteligentní ženu, jak jsi to psal o JFK, tak by porazil o fous i ČSSD. Teď celý národ řičí nadšením, že máme nového Mesiáše. No, a náš Miloš už je v národní nevoli, ani si neškrtnul. Ing. Babiš, jak to vypadá, dostane mandát, o kterém jsi mluvil. Co si myslíš, že bude dělat? Český Singapur?" "Nevím, co bude dělat on, ale zrovna teď píši blog o tom, co bych dělal já, kdybych byl na jeho místě." "Těším se na příští pátek." "No, a co máš na srdci, moje lásko bývalá, největší?" "Viděl jsi ten fialový prostředníček na Vltavě, co jsem ti poslala v majlíku?" "Jo." "Jsem šíleně pyšná na to, že se mezi námi ještě najdou Češi s odvahou. Co ty na to?" Vím, jak Jarku vytočit: "Já to vidím jako navigační hazard na krásné řece Vltavě." Hekla úžasem a rozčílením. "To jsi celý ty. Ty vůbec nechápeš tu signifikanci tohoto gesta!" prohlásila hlasitě a s rozhořčením. V tom jí tam zazvonil telefon a mě bylo jasné, že mi řekne, že se s volajícím musí bavit hned teď, aby se mohla přestat bavit s takovým politicko-kulturním ignorantem, jako jsem já. To se také stalo.

1.11.2013 v 14:10 | Karma: 30,84 | Přečteno: 5425x | Diskuse| Ostatní

Carl Sinclair

Krajta!

Byl zase patek. Můj přítel James Lester mi volal, že prý musí odjet na pár dní za dcerou, která snad konečně začala rodit. A jestli bych u něj nemohl zalévat kytky a starat se o psy. Lesterovi věděli, že Tom a Olivie, psi neurčitého plemene, které jsme se ženou Martou krmili už před tím, nás měli rádi. U Lesterů jsme byli několikrát. Měli úžasnou farmu, velkou nejméně jako Stromovka. Tráva tam byla do pasu, ale kromě koal, klokanů, walabies či hadů tam žádná jiná zvířata nebyla. Neboť Tom a Olivie byli kříženci dinga, lovili co se dalo. Chodit neposekanou trávou se muselo v holinkách, ale naši oddaní ochránci, Tom a Olivie, na nás dávali neustálý pozor. Lesterův rozlehlý, sto let starý dům byl historický‚ „queenslander“. Byl krásný a měl kolem sebe verandu jak snubní prsten. Kvůli chlazení stál na dvoumetrových sloupech a za horké noci byly okna a dveře otevřené kvůli větrání. Neměl klimatizaci. Každá postel byla velká jako nejméně dva kulečníkové stoly sražené k sobě a měla síť proti komárům. Do jedné z těch ložnic jsme si hodinu po půlnoci zalezli.

1.11.2013 v 12:10 | Karma: 13,85 | Přečteno: 595x | Diskuse| Ostatní

Carl Sinclair

Pyramida pro Ing. Babiše

Můj přítel Alex Novosedly není jen tak nějaký obyčejný matematik z ČVUT, ale matematik aplikovaný. Jeho oborem jsou vysoce efektivní inženýrské systémy. Když jsem s ním jednou v Kalifornii obdivoval úžasně vysokou sekvoj, já jsem se bavil o tom, kolik toho ten strom zažil a jak všestrategickypřežil. Alex obdivoval jeho „pumpovací systém“ a hned mi vysvětlil, že takovýto systém musí pumpovat do té šílené výšky spoustu litrů vody 24/7 (čtyřiadvacet hodin, sedm dní v týdnu). Alex vše vidí matematicky. Když jedna slavná filmová herečka podstoupila plastickou operaci, která jí změnila 'matematiku obličeje', Alex správně předpověděl, že teď jí skončila kariéra, neb o práci už ani nezavadí. Měl pravdu. Nikdo jí nepoznal.

25.10.2013 v 3:37 | Karma: 35,27 | Přečteno: 6632x | Diskuse| Ostatní

Carl Sinclair

E = mc2 nikdy nelže. Vyhraje to Babiš, říká Ing. Jandera. Pokud…

Vždycky jsem věděl, že se to jednou stane. Když máte kluka a hrajete s ním košíkovou či šachy, tak ho někdy necháte vyhrát, aby neztratil zájem. Víte ale, že vás prozatím nemůže porazit. Ovšem pak přijde den, když vás porazí, ať už se snažíte vyhrát sebevíc. Můžete předstírat, že jste ho nechal vyhrát, ale není vám to nic platné, navíc vám klidně řekne - tak fajn tati, budeme hrát znovu. Teď ale musíte hrát naplno. A to se mi stalo předvčírem. Na skypu mi zavolal můj bývalý žák z VŠE, nyní Ing. Ronald Jandera.

18.10.2013 v 7:16 | Karma: 13,53 | Přečteno: 976x | Diskuse| Ostatní

Carl Sinclair

Diky bohu za zenu s intuici, aneb: Jak jsem se vyhnul kulce na Bali

Ja osobne nemam rad zeme tretiho sveta uz proto, ze nemaji ani sajn co to znamena 'management'. Na indonesky ostrov Bali letaji moji australsti pratele protoze je z Australie 'relativne' blizko za rohem, t.j. 8 hodin letu. Je to pro ne exotika, pivo je tam slusne a pry se tam daji lacino koupit drogy. Neb na drogy jsem nikdy nebyl a alkohol ted uz take nepiji, tak o Bali moc nestojim. A navic kratkonohe cernovlasky nejsou muj typ. I pres tu exotiku mi cely ostrov pripada jako velka vesnice plna chudych lidi, kteri se vam porad snazi neco prodat. Musite mit zdejsiho ridice neb ridit sam tu neni radno. Nekdo mi rikal, ze indoneska vlada davala skutry vsem mladym muzum, kteri si nechali udelat vasektonomii. Ted kolem vas bzuci miliony dvou-taktnich skutru jako vykastrovani svabi. Vzduch se tu da krajet. Ja bych rad se nejradsi podival do Japonska a jel tim rychlovlakem, ktery leti jako splasena kulka od severu na jih a kdyz je minutu zpozden, vrati vam rychlovlakovy priplatek. Ale, to neni priorita me romanticke zeny.

12.10.2013 v 3:38 | Karma: 29,05 | Přečteno: 4362x | Diskuse| Ostatní